Over ons

Wij zijn Kyosun - hoeders van de echte Matcha-thee 

kyosun_logo_CB-pozitiv

Onze portfolio presenteert de moderne en gezonde levensstijl. We richten ons op het populariseren van minder bekende producten en/of op de innovatieve verwerking of aanbieding van traditionele producten.

 

The Kyosun company is the leading supplier of products under the Matcha Tea brand for:

→ Business,
→ Restaurants, 
→ Wellness & Fitnesscentra

 


 z-japonska

De originele Matcha-thee komt alleen uit Japan

Wij werken samen met de grootste Matcha-theeproducenten ter wereld

100% theekwaliteit dankzij luchtvracht

We bestellen 6 keer per jaar verse thee. Het wordt niet verscheept in containers waarin het vele weken onderweg is.

porce

Unieke verpakking in porties

We weten hoe snel de kwaliteit van matcha-thee afneemt na het openen van grotere verpakkingen. Echt zonde, vind je niet?

 

Wij zijn waakzaam en daarom testen en vernieuwen we regelmatig de kwaliteitscertificaten 

 

Wij hebben uiteraard BIO-certificaten en 9 andere kwaliteitscertificaten, waardoor de matcha-thee voldoet aan de strengste limieten voor verkoop binnen de EU Elke nieuwe partij die uit Japan wordt geïmporteerd, wordt getest. Je kunt er zeker van zijn dat onze matcha-thee geen Escherichia coli, pesticiden, zware metalen, kwik, gist of schimmel bevat.

 

Matcha thee ligt ons na aan het hart

 

Neem voor groothandelsaanbiedingen contact met ons op info@matchatea.be

Onze liefde voor thee heeft al een 10-jarige geschiedenis

Op 17 oktober 2009 richtten Petr Patočka en Jiří Devát het bedrijf op dat bloementhee importeert naar Tsjechië. P+D: "Samen hebben we deze restaurants in heel Tsjechië aangeboden en zakelijke relaties opgebouwd."

 Na het eerste jaar kwam de handel langzaam op gang en werden zakenpartners vrienden. Oprichting van het bedrijf Čajová květina, s.r.o.

Eerste interessante resultaten en onze omzet heeft voor het eerst de grens van een miljoen kronen overschreden. Bloementhee wordt steeds populairder in restaurants en we bereiken onze klanten ook dankzij een interessante nieuwigheid - kortingsportalen. 

Petr besluit biologische matcha-thee op de Tsjechische markt te brengen. Samen met Jirka verdiept hij zich in deze unieke thee en ze besluiten een gedurfde stap te zetten - ze willen matcha-thee aanbieden in een modern concept.

P+D: "We waren een van de eersten die geportioneerde matcha-thee aanboden en we hebben eindelijk een bedrijf gevonden dat de zakjes kon produceren. De shaker wordt onderdeel van de moderne bereiding en samen met de zakjes van 2 gram wordt de matcha-thee een hit dankzij het gemak van bereiden."

In de herfst van 2012 reisde Petr naar Japan om zijn gemoderniseerde bereiding van matcha-thee te presenteren aan de theemeesters. Ze zijn onder de indruk van Petr's innovatieve bereidingsmethode en stellen hem voor aan Jiri Rohan, een theeliefhebber die in Japan woont. Jiri helpt ons om bekende persoonlijkheden op het gebied van thee te leren kennen. We richten de Facebookpagina Matcha Tea op en gaan aan de slag.

Door de constant groeiende vraag naar biologische matcha-thee besluiten we te stoppen met de verkoop van bloementhee en ons volledig te wijden aan matcha-thee. Onze omzet bedraagt voor het eerst meer dan 5 miljoen en we zijn het eerste bedrijf in Tsjechië met alleen matcha-thee als hoofdproduct. 

Matcha Tea breidt uit. Dit extreem uitdagende jaar zit vol presentaties. We leggen contact met restaurants, bars en nemen deel aan allerlei evenementen. Er worden meer producten met matcha-thee gemaakt en we zijn voor het eerst op tv geweest.

We zetten de reeks presentaties voort en verhuizen naar een nieuw pand in de Osadní-straat, waar we de eerste Matcha Pont-winkel openen. De omzet van het bedrijf bedraagt meer dan 14 miljoen.  

In het midden van het jaar besluiten we om het Matcha Tea merk volledig te vernieuwen. Misschien is 2016 daarom wel een recordjaar. We behalen een omzet van 26 miljoen.  

We breiden de portfolio's van onze klanten voortdurend uit en betreden ook buitenlandse markten. Helaas is de verkoop met 9% gedaald. We maken de balans op, analyseren, overleggen met experts en bepalen de strategie voor 2018.  

De verkoopcijfers stijgen en we besluiten de matcha-thee zelf te gaan verpakken. We kochten een "machine" en noemden hem Mazlik. We organiseerden veel wedstrijden en stuurden een van de winnaars voor 10 dagen naar Japan. We behaalden een recordomzet van 27 miljoen. 

We vieren ons 10-jarig bestaan. We kijken serieus naar de samenstelling van de verpakkingsmaterialen die we gebruiken. We observeren de andere markten en denken na over welke nieuwe dingen we u kunnen bieden.

We hebben de logistiek uitdagende verhuizing naar het nieuwe pand in Kbely overleefd. Hierdoor kunnen we ons in alle rust voorbereiden op de strenge inspecteurs. Het voldoen aan de IFS-norm is een verder bewijs van de hoge kwaliteit en veiligheid van onze producten, die vergelijkbaar is met die van 's werelds toonaangevende voedingsmiddelenfabrikanten.